Evaluatie Friss Fruit-campagne

Evaluatie Friss Fruit-campagne

Beschrijving: 

In opdracht van het GroentenFruit Bureau is een evaluatie onderzoek uitgevoerd naar de zachtfruitcampagne Fruit (2007 en 2008).

 

Resultaten: 

Een zeer ruime meerderheid van de bezoekers is van mening dat het gemakkelijk is om de gerechten ook thuis zelf te kunnen maken. Twee derde van de bezoekers zegt dan ook dat zij door de stand op nieuwe ideeën gebracht is. Maar liefst 9 op de 10 bezoekers spreekt het erg aan dat het om gezonde gerechten gaat.

Circa drie kwart van de respondenten heeft een zachtfruitsmooth geproefd. Maar liefst vier vijfde vindt de smoothy (erg) lekker. Hoewel de bezoekers verrast naar de roergebakken aardbei keken, heeft twee vijfde van de bezoekers de roergebakken aardbei geproefd (vooral de 50-plussers). Met de smaak zit het wel goed:

  • Drie kwart van de proevers vindt de roegebakken aardbei (erg) lekker.
  • De helft van de ondervraagden die de folder ontvangen heeft, zegt thuis daadwerkelijk aan de slag te gaan om eenvoudige en smakelijke gerechten te maken met zachtfruit.

Wilt u meer weten?
Voor meer informatie over het project “Evaluatie Friss Fruit (PT 2008-83) kunt u contact opnemen met Laura Willemsens, l.willemsens@tuinbouw.nl.

Zoeken in dossier

Zoeken in openbaar dossier: