Activiteiten Generieke Promotie
Via het PT investeerde de tuinbouw in promotie van bloemen, planten, bloemenbollen, bomen, groenten en fruit. Veel activiteiten op het gebied van promotie van sierteeltproducten zijn inmiddels overgenomen door andere partijen. De activiteiten op het gebied van promotie groenten en fruit worden momenteel door PT uitgevoerd en maken daarom deel uit van de belangstellingsregistratie.
Promotie Groenten en Fruit
Campagne 2×2
Campagne die consumenten stimuleert om 2 ons groenten en 2 maal fruit per dag te eten (2×2 Groenten en Fruit)
Concreet over te nemen: campagnedragers als website, social media, mobiele applicatie Wat Eet Holland, schuifspel 2×2 voor Ipad en website, fruitalizer (Gezicht veranderen in appel, peer, banaan etc.), 2×2 beeldmerk en domeinnamen: datzieterlekkeruit.nl, 2×2.nl, 2×2.eu
Overname na instemming EU.
Facebility
De consument op de winkelvloer door scanning van barcodes voorzien van productinformatie groenten en fruit zoals verkrijgbaarheid, waar op te letten tijdens de aankoop en handige bereidingstips groenten en fruit.
Doelgroep: Consumenten in Nederland en secundair handelaren, telers en afzetorganisaties.
Concreet over te dragen: Mobiele applicatie op iPhone en android toestellen onder de naam “2×2-Veggipedia”, Invoerportal Facebility, Veggipedia online encyclopedie + recepten. Promotiefilmpjes 2xB2B Apple developers account.
Domeinnamen: facebility.com, facethegrower.nl, facethegrower.com
Veggipedia NL en DU
Online groente- en fruitencyclopedie
Doelgroep : Consumenten NL/DU, retail, agf handel
Concreet over te dragen: Veggipedia online groente- en fruitencyclopedie, recepten, verkrijgbaarheidskalender, woord/beeldmerk veggipedia, domeinnaam veggipedia.nl, bijbehorende domeinnamen voor toekomstige uitbreiding (.it / .fr / .co.uk /.es).
Ook is het mogelijk om alleen de content van de veggipedia voor eigen gebruik over te nemen (niet exclusief).
Kontrolierte klasse
Kwaliteits’keurmerk’ groenten en fruit onderbouwd met 7 kwaliteitsprincipes.
Doelgroep: Consumenten, handelaren, telers
Concreet over te dragen: kwaliteitshandboek, woord/beeldmerk
Promotie Ui
Doel: Internationale afzetbevordering uien
Concreet over te dragen: Websitecontent beschikbaar in 5 talen: NL/UK/FR/SP/Russisch, ondersteuning uienhandelaren tijdens promotieactiviteiten zoals beurzen en events nationaal en internationaal, uienpak voor promotie in binnen- en buitenland (Vlaggetjesdag, Versevents etc.), luchtballon Ui, Foldermateriaal Ui in Frans en Russisch.
Domeinnamen: onion.nl, thetastemaker.nl
Campagne: Elstar
Promotiecampagne appel gericht op consumenten
Concreet over te dragen: campagnedragers, websitecontent, posters, tv commercial
Domeinnamen: elstaraltijdraak.nl, elstarappels.nl, dewareelstar.eu, dewareelstar.nl, dewareelstar.com.
Campagne: Glasgroenten Duitsland
Promotie voor Nederlandse glasgroenten in Duitsland getiteld: Sicher ist lecker
Concreet over te dragen: Campagnedragers, website, content en social media: facebook
Domeinnamen: sicher-ist-lecker.de, sicheristlecker.de
Overname na instemming EU
Campagne: Kropsla
Promotiecampagne voor kropsla gericht op consumenten
Concreet over te dragen: Campagnedrager websitecontent, slarecepten, ontwerp campagne Ik sla door
Domeinnamen: kassla.nl, kropsla.nl
Campagne Verwerkte groenten
Promotiecampagne voor Vers verwerkte groenten en fruit in blik, pot of diepvries
Partner: Vigef
Concreet over te dragen: website, content, domeinnamen: vers-verwerktegroenten.nl, versverwerktegroente.nl, versverwerktegroenten.nl, versverwerktegroentenlekkerengezond.nl, verwerktegroente.nl, verwerktegroenten.nl. Overname na instemming EU
Campagne Werkfruit
Marktplaats voor werkgevers en werkfruitleveranciers, gericht op HRM-afdelingen in het bedrijfsleven, werknemers, werkgevers.
Concreet over te dragen: campagnedrager, website, content, domeinnamen: werkfruit.nl, werkfruit.nu, gruitenophetwerk.nl, vruchtvanalleplezier.nl. Woord/beeldmerk: officieel partner werkfruit.
Campagne Zachtfruit
Promotiecampagne voor zachtfruit: specifiek aardbei, framboos, braam, rode en zwarte bessen en kruisbes
Doel: consumptieverhoging zachtfruit in nederland. Doelgroep: consumenten
Partners: diverse bedrijven
Concreet over te dragen: campagnedragers, websitecontent, social media facebook en twee zomerfruitpakken
Campagne Conference peer
Promotiecampagne voor conference peren in Nederland en Duitsland.
Doel: consumptieverhoging peren in Duitsland. Doelgroep: Duitse consumenten via de retail
Concreet over te dragen: campagnedragers, website, social media facebook, winkeldemonstratie-standje, pop up pillar en roll up banner
Domeinnamen: conference-peer.nl, conferencebirnen.eu, conferencebirnen.de, degoudenpeer.nl.
Overname na instemming EU
Campagne Aubergine
Promotiecampagne voor aubergine in Nederland en Duitsland
Doel: consumptieverhoging aubergine. Doelgroep: consumenten
Campagnedrager: website www.aubergine.nl
Domeinnamen: aubergine.nl, bbqtest.nl, bigbqtest.nl
Zilveren champignon
De Zilveren champignon is een culinaire wedstrijd voor professionele koks
Campagnedrager website www.zilverenchampignon.nl
Concreet over te dragen: contest-concept, domeinnamen: champignons.nl, champignon.nl, zilverenchampignon.nl.
Campagne Tomaat
Promotiecampagne voor tomaten in Nederland
Campagnedrager: Websitecontent (2×2.nl/tomaat) en tomatenpictogrammen
Domeinnamen: hollandsetomaat.nl, pluktomaat.nl
Diverse domeinnamen over te dragen:
groentefruitplatform.nl, groentenfruitplatform.nl, groentenfruitfeest.nl, foodtunes.eu, foodtunes.nl, freshtunes.eu, freshtunes.me, houseoftaste.eu, vanmoedernatuur.nl, huisvandesmaak.nl (incl. woord/beeldmerk), fruitandveggies.nl, gemueselive.nl, gemueselive.com, geschmackshaus.nl, geschmackshaus.de, obstgemuese.nl, obstgemuese.org, sommergemuese.nl, sommergemues.org, sommergemues.net, sommergemuese.com, hollandproduce.org, hollandproduce.net, hollandproduce.nl, hollandproduce.de, fruitandvegetables.nl
Heeft u vragen over een van deze activiteiten, neem contact op via info@tuinbouw.nl
Heeft u belangstelling? Vul dan het formulier in en dien deze in.